Prosinec žádný sníh nepřinesl, až leden pořádnou nadílku. Pod prašánkem ale nebyl žádný podklad, přesto Karel podmínky využívá k menším výpravám na běžkách v nejbližším okolí a sáňkování s dětmi. Těm se sníh líbí, i malé Anežce. Zato únor se předvedl - v neděli 7. podníkáme jeden z řady pěších vejšlapů s Vlaďkou, tentokrát se připojí i oba chlapi. Podaří se průzkum méně známé trasy na Hradisko, po umrzlých polích pak scházíme od Končin do vsi. Většinou jdeme po slabé sněhové pokrývce, to se ale do druhého dne má změnit.

V pondělí se budíme do krásně zasněženého dne, čeká nás několik úžasných dnů, kdy se vydáváme na běžky z domu. Běžkovat se dá téměř 14 dnů, i když ty poslední jsou už jen pro otrlé. Ideální podmínky (pro mě) trvají asi osm nebo devět dnů.

V úterý 16. února se Karel s Danem vypraví na oblíbenou trasu - z hřebene Orlických hor domů. Využijí asi poslední den s luxusní sněhovou pokrývkou, autobusem se nechají vyvézt na Šerlich, přes Velkou Deštnou se svezou kus po hřebeni, sjedou do Luisina údolí, k prameni Kněžny a obvyklou cestou po loukách přes Rampuši, Bělou a Javornici domů. Celý den je nízká oblačnost, místy dokonce mlha, ale sněhové podmínky vynikající. Doma jsou už kolem třetí hodiny odpledne.

Za týden nato, v úterý 23. se vydáváme na hřebeny odpoledne, dokonce se nám daří vylákat Ondru. Parkujeme na Panském Poli, dole je sníh hodně mokrý, jak stoupáme, je to lepší. Je ho tu ale stále ještě dost, Karel provádí průzkum na plánovaný noční přejezd za úplňku. Je slunečno a dle předpovědi i poměrně teplo. Nezvyklý úkaz - z lesa vane místy hodně teplý vzduch. Potkáváme několik běžkařů i pěších, stopa ale není nijak přeplněná. Po hřebenovce míříme k Mezivrší a stejnou cestou zpět, zastavíme se ale ještě na rozhledně na Anenském vrchu, přece ji nevynecháme! Viditelnost z rozhledny je ale dnes slabá. Na parkoviště přijíždíme až po páté hodině, ještě že je téměř konec února a je už delší den :-).

Následující den (nebo spíš noc) se uskuteční trochu utajený noční přejezd hřebene - ze Šerlichu na Panské Pole. Není sice ještě úplněk, bude až za dva nebo tři dny, ale mělo by být příznivé počasí. Nezvyklé je ale mimořádné teplo, celou trasu je  pár stupňů nad nulou...

Březen přináší další zpřísnění opatření - po dobu tří týdnů nesmíme "sportovat" mimo hranice katastru. Co má právě toto nesmyslné opatření přinést, nikdo moc nechápe, snažíme se to ale respektovat. Nemůžeme tudíž ani na běžky, ani na tandem. Kolu příliš nepřeje ani počasí, je poměrně chladno a sychravo. Zbývají vycházky "v rámci katastru". Nejlépe tak do městského lesa ve Včelném, společně s davy Rychnováků, toužících po čerstvém vzduchu :-). Příjemnější je to v okolních lesích, jen dost těžko rozlišíme, v jakém katastru se právě pohybujeme, hranice nejsou nikde vyznačeny :-). Zato ale většinou nepotkáme ani živáčka.

Na běžky se vydáváme ve čtvrtek 25. března, když už nás pustí za hranice katastru. Naštěstí Orlické hory jsou v našem okrese. Vybrali jsme si krásný slunečný den, zaparkovali v Luisině údolí, stojí tu jedno jediné auto - jeho řidič se právě vrací z hřebene. Prý se vydal na východ slunce, ale nestihl to, přišel pozdě :-). Už vidím, jak to Karlovi šrotuje v hlavě - to je nápad! Stoupáme po turistické zelené na vrchol Velké Deštné, pak nejvyšší horu objedeme v protisměru naší obvyklé trasy. Cestou potkáme jen pár běžkařů, dokonce jednu známou tvář. Setkáme se znovu u nového srubu horské služby, vyhříváme se na sluníčku, svačíme, povídáme... Pokračujeme po hřebenovce, Karel ještě zatouží podívat se na Korunu (Orel). Tam se ale stopy neupravují, je to jen prošlápnuté asi od dvou běžkařů, takže se to trochu boří - sněhu je na na vršcích hor ještě hodně. Terén je ale mírný, tak to celkem v pohodě zvládám, Karel si to samozřejmě neskutečně užívá. Dole na parkovišti opět jen jedno auto, i jeho řidič se právě vrací s běžkami - rozhodně není z našeho okresu :-).

A ještě jedna pěkná akce stojí za záznam - Karel skutečně zorganizoval výpravu za východem slunce na Velkou Deštnou, a to dokonce na Velikonoční pondělí 5. dubna. Časově to naplánovali skvěle, východ stíhají, sluníčko vychází...

A ještě dvě akce - jen pro Karla: 18. dubna se mu podařilo vylákat menší partu do Rychlebských hor, sezónu zakončuje už tradičně v Jeseníkách, a to až 10. května - je to akce už hodně turistická, běžkařů moc nepotkal :-).