30. června si Filip a Ondra přinesli vysvědčení, pro Filipa je to poslední ze základky. Sice se učí pro sebe, ale aspoň čokoládu by si zasloužili :-). A nebo... Nápad - teď frčí dárkové poukazy, že bychom jim nějaký vymysleli? Nápad je na světě - dárkový poukaz na krátký pobyt s dědou a babičkou, zda cyklo nebo pěší turistiku necháme na nich. Možná to nebyla tak úplně odměna, ale přečkali to s námi :-).

Upřednostnili pěší turistiku, zkraje prázdnin vybíráme společně termín, zamlouvám penzion v Jeseníku a ve středu 19. července ráno se vydáváme na cestu. Po zastávce u čerpačky v Králikách na párkos rohlíkos (Filip) parkujeme v Lipové Lázních a vyšlápneme si za krásného letního počasí na Šerák. Občerstvení v Chatě Jiřího, dolů scházíme kolem Obřích kamenů. Pozdě odpoledne se ubytujeme (podařilo se mi vybrat velmi prostorný a příjemný penzion), vydáváme se ještě na krátkou prohlídku města s návštěvou IC.

Čtvrtek má být dle předpovědi nejteplejší, zamíříme proto k vodě. V informacích nám paní doporučila jeden z lomů nedaleko Žulové a je to fakt úžasné koupání. Krásně čistá voda, travnatá pláž, skály... Ondra dokonce našel ve vodě u břehu raka! Po poledni se začíná nasouvat oblačnost, balíme a přesouváme se do Jeseníku, Filip má chuť na pizzu. Dokonce se tu setkáme s taťkou Lubošem, je tu služebně. Odpoledne ještě zamíříme do Priessnitzových lázní, klukům se sice moc nechce, ale část procházky s námi absolvují.

V noci na pátek přichází déšť, prší i ráno - nabízí se náhradní program Jeskyně na Pomezí, tentokrát beze mne. Po obědě se vydáváme na Rejvíz a do Zlatých Hor, po letech se chci podívat k dětské léčebně, kde jsem trávila dva měsíce jako malá holka.

V sobotu brzo ráno zapakujeme, opouštíme penzion a přesouváme se na Červenohorské sedlo. Po červené turistické stoupáme na Klínovec, Malý a Velký Jezerník a kolem Švýcárny na Praděd. Kluci tu ještě nebyli, nemůžeme je připravit o místní nejvyšší vrchol :-). Nejprve je krásně slunečno, na Pradědu nás trochu zaskočí déšť, ale není to nic dramatického, brzo je už zase příjemně. Kluci se zpět vracejí po hřebenovce, líbila se jim, my po modré, kterou známe z běžek, je pro mě přece jen schůdnější. Na sedle na nás pak čekají, po příchodu se hned vydáváme na cestu, občerstvujeme se opět na benzince v Králíkách, párkos jsme tentokrát dali všichni :-).