Loni někdy koncem léta mě napadlo, že už jsem dlouho nebyla u moře. Naposledy v roce 2012 v Živogošče Blato, vyvezl nás tam švagr Karel - Jitku, Janu a mě. O své touze jsem se zmínila právě Janě a ta s tím byla hned hotová - tak já pojedu s tebou, třeba zase k Teovi, seženeme dopravu s nějakou cestovkou. Mezitím nám ale kamarádka Zdena líčila krásy Korčuly, byli tam s Honzou, Jitkou a Pavlem, vyhlédli nám dokonce i hotel, nedaleko něhož bydleli v soukromí. Prý tam jezdí nějaká ostravská cestovka. Zapátrala jsem na internetu a nabídka nás zaujala. CK Spirit, hotel Adria nedaleko Vela Luky, v hotelu dokonce stravování formou all inclusive! Začaly jsme o tom vážně uvažovat a aby nám tam nebylo smutno, přidaly se ještě Míla a Vlaďka.

Na cestu se vydáváme ve čtvrtek 27. června. Odjezd je v odpoledních hodinách z Ostravy, nastoupit se dá ale i u motorestu Rohlenka u Brna, a to až o půl osmé večer. Je to pro nás asi nejblíž, navíc pracující dámy ušetří den dovolené. Původně jsem hledala spojení vlakem, jedeme ale autem - Honza se obětoval, navštíví zároveň přítelkyni Petru v Brně a brzo ráno pojede zpět domů. Péťa na nás u motorestu už čeká, je čas ještě na kávu, před půlou je autobus tady. Protože na této poslední zastávce nastupujeme jen my čtyři, pro řidiče, kteří vše organizují, budeme odteď "Brňačky".

Doprava je skvěle zorganizovaná, jedeme klimatizovaným autobusem, z Brna do Splitu to trvá necelých 12 hodin. Trasa vede přes Slovensko a Maďarsko, cestou jen tři zastávky u čerpacích stanic (Bratislava a dvě v Chorvatsku), o půl osmé už jsme v přístavu ve Splitu. Autobus míří do fronty k trajektu, my máme dostatek času na malou exkurzi v historickém jádru města, okoukneme sortiment stánků a přístav, dáme kafe... Asi o půl jedenácté odplouváme, čas trávíme jednak na horní palubě s úchvatnými výhledy na okolní ostrovy, pevninu a moře, nebo v pohodlných křesílkách v klimatizovaném prostoru povídáním nad kávou... Před přistáním nastoupíme dle pokynů do autobusu, abychom ho pak nemuseli hledat, zamáváme opáleným turistům, kteří do téhož trajektu za chvíli nastoupí na cestu domů, vítá nás zástupkyně cestovky, která se nám bude věnovat. V hotelu jsme za chvíli, ubytujeme se v pěkných dvoulůžkových pokojích, vybalíme a na terase nás už čeká průvodkyně s  řadou informaci a pokynů a wellcome drink.

A pak už nastává báječný dovolenkový kolotoč - snidaně, obědy a večeře - nevíme, co ochutnat dřív z bohaté  nabídky, neomezené množství nápojů až do desáté večerní, jen kafe nám nějak nejede :-). Ale i to jsme hravě vyřešily. Před hotelem je malý plážový bar, tam nám za 8 kuna výborné kafe připraví. A samozřejmě pláž, koupání v moři a slunění! Pláž je hned před hotelem, vzhledem ke kapacitě hotelu není vůbec zalidněná (občas přemýšlíme, co všichni ti turisti celý den dělají), my ale z jistých důvodů hledáme trochu soukromí. A stačí zapátrat, vydat se dál po pěšině podél moře asi kilometr od hotelu a máme ji! Je nutné poklidit naplavené klacky a nepořádek a malá kamenítá plážička je naše. Tu a tam sem sice někdo zavítá, ale většinou jsme tu samy. Moře se jeví krásně čisté, v dálce je v hloubce zátoky vidět město Vela Luka, kolem plují občas trajekty a různě velké lodě a lodičky... Odpoledne se pláž povážlivě zúží vlivem přílivu, trajekt občas houpne několik vln, poprvé nám to pěkně zmáchalo plážové podušky a učitelce z Ostravy, která tu právě byla s námi, dokonce vypůjčenou knihu, Míla ji zachraňuje ručník. Další dny už jsme na to připraveny :-). Moře je úžasně osvěžující, užíváme si plavání a slunění na břehu. S Janou chodíme plavat i ráno před snídaní na hotelovou pláž, voda je krásně klidná, takže je to úžasný zážitek.

Z řady akcí nabízených průvodkyní Jiřinou si vybíráme výlet do historického města Korčula. Náš autobus neodjel zpět do ČR, jak jsme očekávaly, ale je tu celou dobu s námi, takže nás dopraví za necelou hodinu do cíle - úchvatně zelenou kopcovitou krajinu za okny střídají výhledy na moře...  V městečku nás čeká chorvatský průvodce Petr, studoval kdysi v Praze, takže mluví slušně česky. Projdeme s ním nevelké historické centrum města, předá nám řadu zajímavých informací - zastavíme se u pozůstatků rodného domu Marco Pola, prý se určitě narodil právě tady, taky u katedrály sv. Marka a dalších zajímavostí. Na závěr nejlepší zmrzka na Korčule a nezbytná kávička, cestou zpět do Vela Luky ještě zastávka s možností nákupu místních vín a olivových olejů. Stíháme dokonce ještě pozdní oběd v hotelu a odpoledne už se zase povalujeme na pláži.

Ještě je nutné zmínit společenský život v hotelu, kromě Čechů z našeho zájezdu jsou tu ubytováni i Poláci, Slovinci a asi i Chorvati, večery tráví řada hostů na velké terase s hudbou. Pro nás dámy je pořád co okukovat a hodnotit :-).

V pátek jsme přijeli, za týden v pátek hotel hned po obědě opouštíme. Stíháme ještě ranní plavání a po předání pokojů v 10 hodin se ještě osvěžíme v moři na hotelové pláži. Autobus už je zase ve frontě na trajekt, my tudíž odplouváme Taxi boat ve 13 hod. do přístavu, ve 14 jsme už zase na trajektu (jen ty přijíždějící bělochy z ostravské cestovky jsme neviděli, jeden z řidičů osobních aut zablokoval výjezd z trajektu, asi se někde zapomněl), v pět odpoledne spořádaně opouštíme trajekt v autobuse a asi o půl sedmé ráno vystupujeme v Novém Jičíně. Snídaně v benzince, za chvíli si nás tam vyzvedne Joža a je po dovolené.