V létě tandem odpočíval, podnikneme nějaký výlet alespoň na podzim?

První menší akce je vlastně ještě letní - 13. září se vydáváme vlakem z Doudleb do Letohradu, přes Petrovice a Dolní Dobrouč do Ústí, následuje cyklostezka podél Orlice do Brandýsa a letos už podruhé Seč, Sudslava, Potštejn… V Záměli v hospůdce u řeky na nás čekají Vlaďka s Jožou a dětmi, zbytek cesty jedeme společně.

Sobota 24. října je od rána slunečná, ale pěkně studená, moc se mi do té zimy nechce. Vyrážíme trochu se zpožděním (doprovází nás jen Vláďa), ale stojí to za to. Celý den je krásně, slunce vzduch ohřálo na přijatelnou teplotu - míříme přes Peklo do Rybné, následuje Bohousová, pak mírně kufrujeme a po lučních cestách se ocitáme v osadě s krásným názvem Moštárna, sjíždíme do Hejnice a Libchav. Oběd v hospodě Formanka a pokračujeme směrem k Ústí. Odbočujeme ale do kopců, chceme se podívat do Říček, pak sjíždíme zase k Tiché Orlici a po cyklostezce míříme do Brandýsa - místní vyhlášenou cukrárnu vynechat nemůžeme :-). A zase Seč, Sudslava, Koldín, míjíme poutní místo na Homoli a přes Potštejn, Záměl a Vamberk zase domů.

A týden nato - v neděli 1. listopadu - se k nám přidá ještě Milada, kola i tandem nakládáme na Vláďův vlek a společně míříme do Chocně. Ta je výchozím bodem dnešní trasy - ve zkratce je to Choceň - Litomyšl - Vysoké Mýto - Choceň. Mezi tím několik krásných vesniček, přes pěkné počasí zdánlivě opuštěných, klidné silnice, místy luxusní cyklostezky a příjemná odpočívadla, skvělá hospůdka v Litomyšli a ještě lepší cukrárna ve Vysokém Mýtě… Prostě úžasný podzimní výlet, nebe bez mráčku. Aby to nebyla tak úplně dokonalé, od rána fouká! A dost silně, na planinách mezi vesnicemi samozřejmě proti nám. Odpoledne se vítr trochu zmírnil, přesto těch 51 km, které jsme za celý den ujeli, vydalo za minimálně 70! Pro mě byla největším zážitkem zběžná prohlídka Litomyšle - prošli jsme náměstí a pak zamířili k zámku a baroknímu kostelu Nalezení sv. Kříže. Krásné náměstí je i ve Vysokém Mýtě.

Dny se pomalu krátí, vánoce se (už zase!!) nezadržitelně přibližují, ale počasí je v listopadu teplejší než kdy jindy. Padají teplotní rekordy, a tak na neděli 8. listopadu opět plánujeme kolo. Po sobotní geniální husí pečínce ve Slatině míříme v neděli ráno opět do Slatiny společně s Miladou a Vláďou, čekají tu na nás Olda s Janou a Vojta. Olda jakožto znalec místních polňaček nás protáhne skvělou trasou - přes Kameničnou, objíždíme Kunvald, abychom se pak do obce vrátili a v místní hospodě poobědvali. Pokračujeme k řece do Žamberka a zpátky do Slatiny, opět po příjemných cestách mimo silnice. Na computeru máme večer 65 km - další skvělý výlet!