Jožu a Vlaďku navštívila na několik dnů sestřenice z Trenčína s přáteli. Přivezli si kola, a tak volný čas tráví především poznáváním okolí ze sedla. Cyklostezka po břehu Divoké Orlice a zámek v Častolovicích, další den se vydali na zámek v Opočně, na sobotu si naplánovali trasu po hřebeni Orlických hor s cílem prozkoumat pevnost Haničku.

Po osmé hodině se scházíme na autobusovém nádraží, v plánu je ulehčit si trasu využitím cyklobusu, který dnes zahajuje letní provoz. A daří se to kupodivu i nám s tandemem. Sice jsme utrpěli menší ztráty - přervané kabely computeru, ale jsme bezpracně na Šerlichu a den můžeme zahájit kávičkou na Masarykově chatě.

Je krásně slunečno, dle předpovědí nás možná nějaká bouřka odpoledne postraší. Trasa po hřebeni je příjemná, v zeleni, zastavíme se na nejvyšším vrcholu (Velká Deštná), občas nějaká vyhlídka… Potkáváme cyklisty i pěší turisty, není jich ale mnoho. Při sjezdu z Velké Deštné, na úbočí jedné z tisícovek Koruna (Orel) přijíždíme ke skupině cyklistů jedoucích před námi - jeden z nich se ošklivě zranil. Zřejmě ho rozhodil rigol na asfaltové cestě, kolo náraz nevydrželo, spadl, a protože neměl přilbu, zranil se na hlavě a utrpěl ještě minimálně zlomeniny na ruce. Poskytneme obvazy, Joža vodu a s jedním z cyklistů z Trenčína pomůžou zraněného ošetřit. Mezitím jeho přátelé volají 112, když pak pokračujeme směrem ke Kunštátské kapli, přistává někde nedaleko Velké Deštné vrtulník záchranné služby.

Drsný zážitek nás poněkud rozhodí, všichni možná jedeme trochu opatrněji. Na Pěticestí krátký odpočinek a pokračujeme - rozhledna na Anenském vrchu a konečně Hanička. Slováci mají zájem o prohlídku, my frčíme dál. Karel navrhuje trasu ještě prodloužit, v Bartošovicích se najíme a po zastávce na Zemské bráně se poklidné odpoledne mění na zrychlený přesun - České Petrovice, Klášterec, Kunvald, Kameničná, Slatina - straší nás bouřkové mraky, hřmění a blesky… Domů dorazíme kolem šesté, nezmokli jsme! A večer ještě grilovaní pstruzi, víno a povídání u Joži a Vlaďky na zahradě - díky za příjemné zážitky!